سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس دانش خود را به رخ مردم کشد، خداوند او را روز قیامت انگشت نما کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 96 تیر 18 , ساعت 9:41 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پروژه طراحی وب سایت تحت word دارای 44 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه طراحی وب سایت تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

توجه : به همراه پروژه یک فایل پاورپوینت دارای 12 اسلاید ارسال خواهد شد

فهرست مطالب


چکیده أ
امکانات سایت دانلود کتاب 1
بانک اطلاعاتی وب سایت 4
صفحات وب سایت 8
کد برنامه 11
خلاصه 40
منابع 41


چکیده :
این سایت امکانی است برای در اختیار گذاشتن کتابها در دسترس عموم تا بتوانند از این طریق به اطلاعات خود افزوده و نتیجه مطلوب را از مطالعه آنها بگیرند.
بطور کلی سایت برای دریافت کتابها برنامه ریزی شده است همچنین امکان قرار دادن فایل را برای کاربران فراهم نموده است که برای این کار بازدید کنندگان باید عضو سایت باشند .
امکانات زیر برای طراحی سایت نظر قرار گرفته است .
بخش کاربری :
- بخشی از سایت مربوط به لینک های سایر سایت های دیگر که کار مشابه سایت ما را انجام می دهند و کتابخانه های الکترونیکی معروف باشد .
- بخش جستجو نیز برای کتابهای مورد نظر کاربران قرار داده شده است.
- تبلیغات سایر ارگانها و سازمانها نیز در سایت قرار داده شده است
بخش مدیریتی :
- در صفحات سایت یک بخش کوچک برای ورود نام کاربری و رمز عبور مدیر سایت و کاربران عضو در سایت گنجانده شده است . مدیر سایت از این طریق می تواند به صفحات کنترلی دسترسی یابد و کاربران عضو می توانند کتاب های جدید خود را در سایت بگذارند
- صفحه کنترلی مربوط به مدیر سایت می تواند حاوی امکاناتی مثل حذف کاربران ، حذف یا تغییر اطلاعات کتاب ها می باشد .
صفحه مربوط به کاربران عضو می تواند دارای امکانات اضافه کردن کتاب باشد.

منابع

سایت ها ی ذیل :
www.flazx.com
www.bookshare.com
www.wikiproject.pro/forum
www.barnamenevis.org
www.sourceforge.org
www.programersheaven.com

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 96 تیر 18 , ساعت 9:40 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق مالشعیر تحت word دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق مالشعیر تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق مالشعیر تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق مالشعیر تحت word :


ماءالشعیر از جمله نوشیدنیهایی است که به گفته متخصصان وکارشناسان تغذیه خواص زیادی به بدن میرساند. شرکت بهنوش جزو اولین شرکتهای ایرانی است که به تولید ماءالشعیر در ایران پرداخت.


پروسه تولیدی ماءالشعیر در ایران منحصر به فرد است.در تمام دنیا آب جوی الکلی تولیدمی شود که برخی از آنها در پروسه دیگری الکل را از آن حذف میکنند.اما خظ تولید شرکت بهنوش به نوعی است که در روندتولید آن اصلا الکلی تولید نمی شود که بخواهیم آن را حذف کنیم.به همین دلیل بسیاری از کشورهای اسلامی که روی این موضوع حساسیت دارند بازار خوبی برای ماءالشعیر ایرانی است.چون انها اعتقاد دارند که محصول ایرانی کاملا حلال است.

تنها ماده ای که به عنوان افزودنی در ماءالشعیر استفاده می شود عصاره رازک است که خواص طبی زیادی دارد که از آنجمله می توان به دافع سنگ کلیه ،مدرن بودن،ضد عفونی
کننده دستگاه گوارش و ضد عفونی کننده دستگاه تنفس اشاره کرد.علاوه بر تمام اینها ماءالشعیر با دارا بودن ویتامینهای گروهB واسید آمینه برای پوست ومو بسیار مناسب است، خواص درمانی بسیاری برای خانمهای باردار و شیرده دارد وتا حدودی در افزایش ضریب هوشی موثر است.

در روند تولید ماءالشعیر جوی خریداری شده به واحد بوجاری منتقل می شود.

واحد بوجاری،مکانی است که جو در آن پاک وتمیز می شود.جویی که در دنیا برای آب جو سازی استفاده می شود،جوی دوردیفه نام دارد.

دلایل استفاده از جوی دوردیفه،پروتئین کم ودانه های هم سایز روی خوشه است که ضایعات را کمتر می کند. شرکت بهنوش نیز از جوی دوردیفه استفاده می کند که این جو در قیف ریخته شده وتوسط بالابر باسکول می شود.جو در دو مرحله سرند می شود وضایعاتش گرفته شده ومجدداباسکول می شود.این مرحله اول بوجاری است.






در مرحله ی دوم دقت عمل بیشتری صورت می گیرد . در این مرحله جو سرند می شود
که در این سرند علاوه بر دانه بندی،ضایعات فلزی احتمالی از جو جدا می شود.بعد از اینکه سرند مرحله ی دوم خود را پشت سر گذاشت،جو به مرحله ی سنگ چین می رود و سنگ ریزه ها را از آن جدا می شود.جو در این مرحله توسط سرند یک دوم sort شده وبه تانک ذخیره جو می رود تا برای تبدیل شدن به مالت آماده شود.

بعد از مرحله ی بوجاری،جو به مخزنهای شست وشو وضد عفونی رفته طی30 ساعت شسته می شود.عمل شست وشو وضد عفونی جو در سه مرحله انجام می گیرد.در خاتمه30 ساعت شست وشو،توده جو به سالن ژرمینگ پمپ و به ابتدای سالن ریخته می شود. دستگاهی که در این سالن وجود دارد در هر حرکت رفت و برگشت خود توده را جا به جا میکند تا دانه ها از کف رطوبت بگیرند. تودها پنج روز در این سالن می مانند و بعد از پنج روزبه کوره
می روند. دمای سالن ژرمینگ بین 17تا 20درجه سانتی گراد و رطوبت آن بالای 70درصد است که این شرایط باعث می شود تا جو بین 9تا11میلی متر جوانه بزند وبه مالت تبدیل شود.

بعد از مالت به واحد پخت می رود.در واحد پخت، مالتبه دست آمده در مخزنی ریخته شده، 30 دقیقه خیس خورده،آسیاب شده و در تانک پخت ریخته می شود.

مالت به همراه آب،به مدت3ساعت و30 دقیقه در تانک پخت و در دمای76 درجه سانتی گراد پخته می شود.بعد از گذشت زمان لازم مالت به فیلتر تانک منتقل شده و در تانک جوش،عصاره رازک و شکر به آن افزوده می شود و بغدار حدود سه ساعت به تانک "ویرپول"رفته ودر آنجا به خاطر حالت گردابی به وجود آمده "لرد" از مایع جدا
می شود.

مایع به دست آمده به چیلر منتقل شده و در آنجا شوک حرارتی داده می شود این شوک حرارتی اولین قدم برای جلوگیری از الکلی شدن مایع است.










آب جو،دارای مخمر وحشی است که در محیط مساعد باعث ایجاد الکل می شود برای جلوگیری از فعال شدن مخمر، شوک حرارتی ایجاد می شود که مخمر وحشی این اختلاف دما را تحمل نکرده و از بین می رود.

شربت به دست آمده در این مرحله به سردخانه رفته وحجم آن با آب دوبرابر می شود و به دستگاه فیلتراسیون می رود.در بخش فیلتراسیون مایع شفافی با نام ماءالشعیر به دست می آید.

محصول بدست آمده به سالن بسته بندی می رود و به صورت تمام اتوماتیک در شیشه وقوطی ریخته شود.وقتی مایع داخل بطری و شیشه پر می شود به مدت 30 دقیقه دردمای 72 درجه سانتی گراد پاستوریزه می شود.

دراین مرحله محصول آماده حمل به بازار است.در شرایط امروز با توجه به آگاهی مصرف کننده از مضرات نوشابه های گازدار متداول،ماءالشعیر می تواند جایگزین خوبی در سبد خرید خانواده باشد.


طعم ماءالشعیر به گونه ای است که پس از مصرف چندین و چند باره آن دلنشین تر می شود.











تاریخچه:


درارتباط با تاریخچه ماءالشعیر می توان گفت چندین هزار سال پیش در مصر باستان از نوشیدنی ای تحت عنوان آب جو استفاده می شد که در همان دوران نوشیدنی ای با همان خواص از ارزن تهیه می شد.دراین میان قبایل آفریقایی داشت.


به تدریج این نوشیدنی الکلی در تمام نقاط جهان رایج ودر تمام کشورها تولید شد.پیش از انقلاب نوع الکلی ماءالشعیر در ایران تولید می شد وشرکت بهنوش ایران آن زمان با نام "ایران مالتا"یا "مالتای ایران" فعالیت خود را در سال 1346 آغاز کرد.بعد از انقلاب تولید ماءالشعیر الکلی قطع شد. شرکت بهنوش قریب به یک سال تعطیل بود تا اینکه سیستم تولید خود را تغییر داد و به تولید ماءالشعیر پرداخت.


در اوایل انقلاب یک نوع ماءالشعیر تولید می شد که از نوع گردشی بود و حالت یک بار مصرف نداشت.بعد از آن در اوایل دههی70، بهنوش،دلستر را تولید کرد که همان ماءالشعیر تغییر طعم داده شده بود و یک بار مصرف بود و در سال 76،دلستر لیمویی به بازار عرضه شد.









دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 96 تیر 18 , ساعت 9:39 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود انتزاع ها ، معماری، مکانیزم ها، و میان افزاری برای کنترل شبکه ای تحت word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود انتزاع ها ، معماری، مکانیزم ها، و میان افزاری برای کنترل شبکه ای تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود انتزاع ها ، معماری، مکانیزم ها، و میان افزاری برای کنترل شبکه ای تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود انتزاع ها ، معماری، مکانیزم ها، و میان افزاری برای کنترل شبکه ای تحت word :

دانلود انتزاع ها ، معماری، مکانیزم ها، و میان افزاری برای کنترل شبکه ای تحت word

( + به همراه متن اصلی انگلیسی )

تجرید­ها، معماری، مکانیزم­ها، و یک میان­افزار برای کنترل شبکه­ای

چکیده–بر روی مکانیزمی که نصفبخش مکانیزم-سیاست برای سیستم­های کنترل شبکه­ای است تمرکز می­کنیم، و به موضوع شناخت تجرید­ها و معماری مناسب به منظور تسهیل ساخت و به کارگیری آن­ها می­پردازیم. تجرید"نگهداریمجازی" و تحقق آن با زیرساخت­های میان­افزاری را ارائه می­دهیم. کاربردهای کنترلی بایستی بصورت مجموعه­ای از اجزای نرم­افزاری که از طریق میان­افزارها با هم در ارتباط هستند و اتِرافزار نامیده می­شوند ساخته شوند. میان­افزاربا یکجا قرار دادن اجزای برنامه در "پوسته­ها"به کار بر روی پیچیدگی­های عملیاتی شبکه، مانند آدرس­دهی، راه اندازی، پیکربندی و رابط­ها می­پردازد که تعامل اجزابا بقیه سیستمرا میسر می­سازد. میان­افزار همچنین مکانیزم­هایی را فراهم می­کند تا اثرات تأخیر نامشخص و تلفات بسته در کانال­های بی­سیم، خرابی اجزا، و ساعت­های توزیعی را بهبود دهد. این کار از طریق خارج کردن حالت اجزا، با المان­های اولیه برای گرفتن و استفاده مجدد از آن برای شروع مجدد، ارتقا و جابجایی جزء از طریق خدماتیهمانند همزمان­سازی ساعتانجام می­شود. پیشتر، استفاده همراه از استقلال زمانی برای قابلیت اطمینان را ارائه می­دهیم و پیاده­سازی و همچنین برخی از نتایج آزمایشگاهی بر روی یک بستر آزمایشی کنترل ترافیک را توضیح می­دهیم.

 

کلمات کلیدی–تجرید­ها، معماری، مکانیزم­ها، میان­افزار،کنترل شبکه­ای، سیستم­های کنترل تعبیه شده شبکه،کنترل نسل سوم.

 

1490 IEEE TRANSACTIONS ON AUTOMATIC CONTROL, VOL. 54, NO. 7
Abstractions, Architecture, Mechanisms, and a Middleware for Networked Control
Scott Graham, Girish Baliga, and P. R. Kumar
Abstract—We focus on the mechanism half of the policy-mechanism divide for networked control systems, and address the issue of what are the appropriate abstractions and architecture to facilitate their development and deployment. We propose an abstraction of “virtual collocation” and its realization by the software infrastructure of middleware. Control applications are to be developed as a collection of software components that communicate with each other through the middleware, called Etherware. The middleware handles the complexities of network operation, such as addressing, start-up, configuration and interfaces, by encapsulating application components in “Shells” which mediate component interactions with the rest of the system. The middleware also provides mechanisms to alleviate the effects of uncertain delays and packet losses over wireless channels, component failures, and distributed clocks. This is done through externalization of component state, with primitives to capture and reuse it for component restarts, upgrades, and migration, and through services such as clock synchronization. We further propose an accompanying use of local temporal autonomy for reliability, and describe the implementation as well as some experimental results over a traffic control testbed.

Index Terms—Abstractions, architecture, mechanisms, middleware, networked control, networked embedded control systems, third generation control.

  1. 1. مقدمه

الف) چشم­انداز تاریخی

عصر دوم سیستم­های کنترل دیجیتالیکه در سال­های 1960 آغاز شد، براساس تکنولوژی کامپیوترهای دیجیتالی بود. ایندوره نیز نیاز بهنظریه­های جدیدی برای استفاده از قابلیت­های محاسبه دیجیتالی را بوجود آورد، که توسط فایل کالمن، پونتریاگین و دیگران در مورد طراحی مبتنی بر فضای حالت پاسخ داده شد.

 


Abstraction

Policy-mechanism divide

Virtual collocation

Etherware

کلمات کلیدی–تجرید­ها، معماری، مکانیزم­ها، میان­افزار،کنترل شبکه­ای، سیستم­های کنترل تعبیه شده شبکه،کنترل نسل سوم.

 

 

 


دانلود این فایل


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


یکشنبه 96 تیر 18 , ساعت 9:38 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود پرسشنامه احساس نگرانی تحت word دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پرسشنامه احساس نگرانی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پرسشنامه احساس نگرانی تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پرسشنامه احساس نگرانی تحت word :

دانلود دانلود پرسشنامه احساس نگرانی تحت word

هرکس، گهگاه احساس نگرانی می کند. دراین آزمون عبارت هایی را می خوانید که به نگرانی مربوط می شوند. بر حسب اعداد زیرمشخص کنید که هر عبارت تاچه حد می تواند شما را توصیف کند.

تعداد سوالات: 47

روش نمره گذاری

منبع

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 96 تیر 18 , ساعت 9:37 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن تحت word دارای 35 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن تحت word :

طبقه بندی غذاهای اصلی انسان در قرآن

فلینظر الانسان الی طعامه ـ انا صببنا الماء صبا * ثم شققنا الارض شقا * فأنبتنا فیها حبا * و عنبا و قضبا * و زیتونا و نخلا * و حدائق غلبا * و فاکهه و ابا * متاعا لکم و لانعامکم. ( عبس 24 ـ 32)
پس انسان باید به خوراک خود بنگرد * که ما آب را به صورت بارشی فرو ریختیم * آنگاه زمین را شکافتیم * و در آن، دانه رویانیدیم * و انگور و سبزی * و زیتون و درخت خرما * و باغ های انبوه * و میوه و علف * [ تا وسیله ] استفاده شما و دام هایتان باشد.

در قرآن چهار مرتبه کلمه فلینظر بیان شده که دو مورد آن ( سوره کهف، آیه 19 * سوره عبس، آیه 14 ) درباره غذای انسان، یک مورد درباره عمل انسان ( سوره حج، آیه 15 ) و مورد دیگر آن ( سوره طارق، آیه 5 ) درباره چگونگی خلقت وی است.
در سوره عبس، ابتدا خداوند متعال انسان را متوجه غذای او می کند که از چه موادی تشکیل شده است و کدام یک در اولویت قرار دارد.
این مطلب را همیشه مد نظر قرار دهید که « و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبی»( سوره انعام، آیه 59 )
( و هیچ تر و خشکی نیست مگر آنکه در کتابی

روشن [ ثبت ] است)
یعنی خداوند در کتاب خود همه مطالبی که مورد نیاز انسان بوده، بیان کرده است. در این آیات نیازمندی های بدن انسان به مواد غذایی به ترتیب اولویت آمده که جای بسی شگفتی است.
در مرحله اول به پروتئینها ( دانه های گیاهان ) «حبّا» اشاره می شود خصوصا پروتئینهای گیاهی، مورد تأکید است. پروتئین های گیاهی بیشترین مواد تشکیل دهنده بدن انسان است همه پروتئین های گیاهی ضد سرطان هستند.
در مرحله دوم قندها ( انگور و ; ) و «عنبا و قضبا» توصیه می شود. نیاز انسان به مواد قندی نسبت به سایر مواد کمتر است ولی بخاطر اهمیت فوق العاده این مواد که زمینه ساز فعالیتهای فیزیکی و فکری می باشد در مرحله دوم ذکر شده اند.

 

در مرحله سوم چربی ها ( زیتون و ; ) و « زیتونا و نخل»ا تجویز می شود. چربیها از اهمیت خاصی برخوردارند. زیرا غشاء سلولهای بدن از این مواد تشکیل شده است و نیز اکثر هرمونهای بدن از مواد چربی ساخته می شوند.
در مرحله چهارم ویتامینها ذکر می شود که به وفور در سبزیجات و میوه جات یافت می شود اگر دقت کنید به این مطلب پی خواهید برد که قرآن تمامی انواع غذاها را با مثالهایی از گیاهان بیان کرده که اهمیت غذاهای گیاهی را می رساند.
در آزمایشگاه های تشخیص طبی برای کشت انواع میکروب و پارازیت ها از پنج ماده استفاده می شود که عبارتند از: 1) آبگوشت 2) خون 3) آگار« دو نوع جلبک سبز و قرمز که از آبهای گرم گرفته می شود و نیز نوعی ژله که در قنادی ها استفاده می شود» 4) بلاد آگار 5) شکلات
نکته بسیار جالب اینکه در این آیات هیچ نامی از این مواد که عامل رشد میکروب هستند و غذای اکثریت مردم را همین گونه غذاها تشکیل می دهند نیامده است.

اعجاز در گیاهان
و در روى زمین قطعه زمینهائى در کنار هم قرار دارد،در حالی کهدر آنها باغهای انگور، کشت و درخت های خرما ا نوع صنو و غـیر صن وجود دارد، که همه با یک آب آبیاری میشوند ولی از نظر غذائی آنها را بر یکدیگر برتری میدهیم! دراین موارد برای کسانیکه فکر میکنند نشانه هائی وجود دارد “. ـ جدارهاى کوچک کنار هم ناهمگون هستند:در زمان محمد انسان می دانست که خاکهای زمین با هم فرق میکنند، ولی اینکه خاک دو مزرعه کوچک چسـبیده به هم نیز دقـیـقـاً یکی نیست

ند، از عـلـم امـروزی بشر است که با امکانات پیچیده علمی امروزی آنرا بدست آورده استــصفات و خصوصیات میان درختان به صِنو و غیر صِـنـو بودن آنها بستگی دارد. صفات و خصوصیات میان درختان به صنو و غیر صنو بودن آنها بستگی دارد:درختی که از درخت دیگر روئیده باشد صِـنـْـو نامیده می شود و درختی که از بذر روئیده باشد غیر صنو نامیده می شود. آیه صفات و خصوصیات درختان را به صنو و غیر صنو بودن آنها مربوط می داند. واقعیت هـم همین است. درخت صِنو (یعنی درختیکه از

درخت دیگری روئیده باشد) تمامی صفات و خصوصیاتوراثتی درخت مادر خود را دربـردارد. یعنی

از نظر رنگ، طـعـم، مـزه و غــیـره دقـیـقـاً مانـنـد درخـت مـادر است. ولی درخـتی که از بذر روئیده باشد، صفات و خصوصیات آن ترکیبی است از صفات و خصوصیات درخت مادر بعلاوه صـفـات و خصوصیات درخت پدر (که به درخت مادر تـلـقـیح شده است ـ در

دروقت ریختن باران بعضى از بکتریا قوت زیاد در خود می آبد
موارد مزبور نشانه هائی وجود دارد:{وفی الأرض قطعٌ متجاورات وجنّاتٌ من أعنابٍ وزرعٌ ونخیلٌ صنوانٌ وغیر صنوان یسقى بماء واحد ونفصّل بعضها على بعض فی الأکل إنّ فی ذلک لآیات لقوم یعقلون} [ سوره رعد] آیه 4 (منظور از وجود “نشانه ها”، وجود هدایت خداوندی است). آیه این موضوع را مطرح می کند که در صورت نبودن هدایت پشت پدیده ها اگر بنا می بود چیزی بروید، در یک خاک و از یک آب منطقاً می بایست فقط یک نوع گیاه می رویید، نه اینکه مثلاً درخت خرما در انواع خاکها

بروید.چنانکه می دانیم در موجودات زنده از جمله گیاهان عنصری وجود دارد که گیاه را هدایت می کند. این عنصر که ژن نامیده می شود اطلاعاتی از ویژگیهای پدیده خود را با خود دارد که بنابر آن اطلاعات، پدیده خود را هدایت می کند.خداوند در سوره انعام مى فرماید: ” و این اوست که از ابر باران میفرستد، با آن جوانه های انواع رستنیها را در میآوریم، و از جوانه ماده سبز را درمی آوریم، ک

ه با آن ماده سبز دانه های خوشه ای درست میکنیم، و از تاره های نـخل پَـنگهای خـوردنی درست می کنیم، و باغهای انگور و زیتون و انار که ترکیبات مشترک زیادی دارند ولی همانند نمائی نمی

کنند را درست می کنیم” مفهوم آیه: همه گیاهان ماده سبز درست می کنند که آن بنوبه خود دانه و ثمر درست می کـند:در سلول گیاهی کیسه های غشائی هست که در آن موادی درست می شود که کلروفـیل نامـیـده می شود. کلروفـیل به معنی «ماده سبز گیاهی و سبزینه» است ک

ه معادل آن در عربی «خـَضِـر» است (یعنی همان چیزیکه در آیه مطرح شده است). این ماده سبز (خضر) انرژی نوری خورشید را جذب می کند و به انرژی شیمائی تـبـدیـل می کند. ریشه های گیاه آب و مواد معدنی را از خـاک می مکـنـد کـه بـطـرف بـرگـها رسـانـده می شـوند و بـرگـهـا نیز از هوا دی اکسید می گیرند، بعد خَـضِر (یعـنی کـلـروفـیلها)، مواد غـذائی مورد نیاز درخت را تولید می کنند که به سراسر آن صادر می شـود و بدنه درخت و مــیــوه و ثــمــر آن را درست می کـند.کیسه غشائی (کلروپلاست) که درسلول قرار دارد بطور متوسط یک پانصدم میلیمتر است. سلول برخی از

گیاهان صدها عدد از آن دارند. درون آن انبوهی غـشـاء وجود دارد. که در آنها خَـضِـر (ماده سبز، کـلـروفـیـل) وجود دارد.

ــ نخل، انگور، زیتون و انار ترکیبات مشترک زیادی دارند ولی همانند نمائی نمی کنند: ثمر نخل و انگور و انار و زیتون ضمن اینکه هـمانـنـد نـمـائی نمی کـنـنـد تـرکـیـبـات مـشـتـرک زیادی دارند. ازیءٍ مّوزون} [سوره حجر ]آیه 19″ و در زمین هر نوع گیاهی را در تعادل و توازنی آفریدیم”همه درختان و گیاهان از مواد اساسی مشترکی سـاخـتـه شده اند از جمله: کربن ـ اکسیژن ـ نیتروژن و فسفـر. تنها اختلاف میان انواع گـیـاهـان و انـواع درخـتان با همدیگر در اندازه هر یک از عناصر مزبور در آنهاست. یعنی هـر کدام از آنها در تعادل و توازنی از عناصر مزبور هستند.

رطبیا خرما:خرما از نظر پزشکی بسیار با ارزش است( دائره المعارف پزشکی اسلام) آرام بخش و ملیّن و محرک قلب است و از فراموشی جلوگیری می کند. برای ناراحتیهای تنفسی به طور کلی و به ویژه برای تنگی نفس( آسم) مفید است. خرما لینت آور، مدِرّ و مقوی قویه باه است. و با توجه به تمام خواص و ترکیباتش می توان آن را غذایی کامل و نیروبخش دانست. ضماد آرد هسته خرما برای شفای بیماریهای چشمی مخصوصاً ورم قرنیه و چشم درد مفید است.الله تبارک وتعالى مى

فرماید: و تنه نخل را تکان بده، رطب تازه را بر تو خواهد ریخت. بخور و بیاشام و به آرامش و شادابی برس;”. سوره مریم :25- 26 .آیه خطاب بهمریم مادر عیسی مسیح است که هنگام ولادت حضرت عیسی از مردم فاصله میگیرد و بجای دوری از شهر می رود تا وضع حمل
کند و اندوهگین بوده است. خداوندخطاب به وی می گوید رطب تازه بخورد و توان و آرامش پیدا کند و شادمان بشود. رطب ثمر درخت خرما پیش از خرما شدن است. و آنچه در تصویر می بینیم مرحله نیمه رطب بودن آنست، و تقریباً 400 نوع درخت خرما وجود دارد که ثمرهای آنها اندازه ها و رنگها و مزه های گوناگون دارد. در این آیات چند اعجاز علمی وجود دارد:ــ آرامش و شادمانی در رطب. رُطـَب یکی از مراحل ثمر نخل است (قبل از خرما شدن آن). این غذا از میزان بالائی از مواد کربوهیدرات برخوردار است و مواد قندی آن به 75 درصد می رسد. بدن با استفاده از آن انرژی و

گرمای بالائی را تولید می کند. رطب میزان بالائی از پروتئینها، ویتامینها و املاح معدنی گوناگونی مانند کلسیوم و سدیم دارد که بدن به آنها احتیاج دارد. و بدن را گرم و شاداب می کند. و چنانکه میدانیم وضعیت روحی زن هنگام زایش تأثیر زیادی روی راحتی یا سختی زائیدن دارد. بمیزانی که راحت باشد و مشکلاتی نداشته باشد، عمل زایش را راحتر انجام میدهد. و هر چه گرفتاری

و ناراحتی های روحی و گرفتاری داشته باشد عمل زائیدن برای وی سختر میشود.ــ خوردن رطب در آسـتانـه زایـش: درِ رحـم پـیـش از زایـمـان دو و نـیم س

انتیمتر مکعب است ولی هنگام زائیدن به بیش از 750 سانتیمتر مکعب میرسد. رطب موادی دارد که باعث انبساط رحم میشود و زایش را آسانتر و راحت تر میکند.رطب احشاء درون روده ها را نرم و تمیز میکند، و این امر باعث راحت تر و آسانتر شدن زایمان میشود. ــ نوشیدن پس از خوردن: رطب و هر شیرینی دیگری برای اینکه بتواند خوب و سریع حل و جذب بشود، انسان باید پشت سر آن آب بخورد.ـــ رطب از جمله مواد غدائی است که خیلی سریع هضم و حل و جذب میشود. رطب از

دهان تا تبدیل شدن به انرژی فقط بیست دقیقه طول میکشد.پـرورش و رشـ دانـه: در قرأن کریم ذکر شده است: { وترى الأرض هامده فأنزلنا علیها الماء اهتزت وربت وأنبتت من کل زوج بهیج } [سوره حج] آیه 5 ” و زمین را بی گـیـاه می بـیـنـی ولی هـمـیـنـکـه آب بر آن نازل می کنیم به جـنـب و جـوش درمی آیـد و می پـرورانـد و انـواع گـیـاهـاننـشـاط انـگـیـز را می رویـانـد

“!اعجاز علمى : با نازل شدن آب بر زمین، زمین به جنبش در می آید، پروریده می شود و میرو

یاند: در خاک دانه های بسیار ریزی وجود دارد که ما آنها را نمی بینیم. قطر آنها از جمله حول و حوش 3 هزارم میلیمتر است. هر کدام از آنها از معادن مختلف تشکیل شده اند و شکل هر یک از آنها به شکل صفحه صفحه (لایه لایه) روی هم است. از آنجا که دانه ها از معادن مختلف تشکیل شده اند همینکه باران بر آنها ببارد صفحه ها بار الکتریسیته مختلف بخود می گیرند و این باعت ایجاد جنبش آن صفحه ها میشود. و جنبش آنها باعث نفوذ آب میان آنها میشود. بعد دانه ها با مواد غذائی درون خود که از مادر به ارث برده اند پروریده می شوند و بعد می رویند. دقیقاً همان مراحل و وضعیتی که قرآن گفته است.
قران و گیاهان به عدالت صحابه گواهی می دهند
در کار نویسندگی ما چنین پیش آمد که از آیات معجزات قرآن کریم و گیاه شناسی تفسیر علمی آیه 29 سوره فتح تحت عنوان ( کزرع اخرج شطاه ) بیان کنیم. و امروزه ما با اعجاز دیگر در این آیه و آغازی جدید بفضل خداوند متعال زندگی می کنیم و آن گواهی گیاهان زیبا بر اساس اقرار آیه قرآنی شماره 29 سوره فتح برای یاران رسول اکرم (ص) میباشد که آنان ( رضایت خداوند بر ایشان باد ) بعد از رسول الله(ص) تغییر جهت نداده ، بدعت آفرین نبوده ، بلکه هر کدام از آنان به تنهایی هر

جا که بوده اند نماینده معتمد حضرت رسول الله(ص) بوده اند و برنامه و رسالت رسول الله(ص) را دنبال کرده و ابلاغ نموده اند . قبل از اینکه این معجزه علمی و گواهی گیاهی قرآنی را بشناسیم ، بر ما لازم است که بدانیم: تولید و تکاثر گیاهان بذری چگونه است؟ از نظر علمی ثابت شده است که تولید و تکاثر گیاهان بذری به دور روش اساسی صورت می گیرد: روش اول: تکثیر جنسی (بذری)

 

و در این روش اتحاد یاخته نرینه ( در نطفه بذر) همراه با آمیخته ماده (تخمک) برای بدست آمدن گیاه جدیدی به پایان می رسد که تمام صفات و ویژگیهای اصول (آباء) خود را از آنان به ارث می برد.

ویژگی های تکاثر جنسی و بذری

در این نوع تکاثر (تکاثرجنسی و بذری) انتقال صفات ارثی و ژنتیکی قطعی نیست و از لحاظ محصول هیچ ضمانتی ندارد ، چون گاهی در صفات ارثی و ژنتکی گیاه نوزاد تغییر ایجاد می شود که کاملاً گیاه نوزاد با گیاه مادر در صفات ظاهری و ژنی متفاوت است . گیاه جدید از گیاه مادر جدا می شود و بعد از یخته شدن بذر و دانه رابطه اش نسبت به (گیاه مادر) عادتاً قطع می شود و تحت پوشش درخت مادر تا مدتی طولانی زندگی نمی کند و از آن حمایت نمی کند ، و او را قوی نمی کند بلکه اگر در محیط پیرامون آن بروید مادر را ضعیف و سست می کند و مدت طولانی می خواهد تا گیاهان جدید به بار بنشینند و میوه بدهند.

روش تکاثر دوم: تکاثر قلمه ای یا تکاثر غیر بذری و جنسی

و این روشی است که گیاهان بذری با آن ، با بستن ، و شکوفه و پیوند

کردن ، و ریشه , و ساقه ، و غیره تکثیر می شوند .

خصائص تکثیر قلمه ای و غیره

 

در این نوع تکثیر و پرورش گیاهان تازه ای تولید می شود که به طور کلی مشابه گیاه مادر در ترکیت ژنتیکی و مظهر خارجی هستند

گیاهان جدید با شکوفه دادن سریع و ثمره دادن تنها در درختان بزرگ و کوچک برای ساخت هرمون شکوفه دهی و غنچه دادن در بافت گیاه مادر و منتقل شدنش به گیاهان تازه تشخیص داده می شود .

(موضوع هرمون شکوفه زدن و اختلاف شب و روز را در کتاب ما آیات معجزات از قرآن کریم و دنیای گیاهان ملاحظه کن)
گیاه جدید (جوانه) با تقویت گیاه مادر (اصل) و با حمایت آن از مادر ممتاز می گردد.
زمانیکه که گیاه جدید به جا و مکان نو و جدید منتقل شود نسخه بدل برابر با اصل گیاه مادر قرار می گیرد . چ

ضرب المثل معجزه قرآن مجید

خداوند سبحانه و تعالی مثال علمی ، نباتی – قرآنی و خارق العاده را بیان می دارد که مدلل به دلایل علمی و قرآنی است که همانا یاران پیامبر(ص) دین را انتشار دادند ، و خود تغییر نخوردند و بدعت روا نداشتند ، و به عقب برنگشتند و مرتد نشدند و هر یکی از ایشان در رشد و توسعه ی علمی و عقیدتی و سلوکی با رسول خدا (ص) مشابه بودند و رسول الله (ص) را حمایت کرده و تقویت نمودند و ایشان دین را از وطن اصلی ایشان مکه مکرمه و مدینه منوره به نقاط دور انتشار دادند تا اینکه به اندلس و قسطنطنیه و بوسنی و هرزگوین و ایران و تونس و شام و سودان و مصر و هرجای دیگر ایشان و پیروان بزرگوار و نیکوی و شایسته ایشان رسیدند .

خداوند متعال میفرماید:
خداست که پیغمبر خود را همراه با هدایت و دین راستین روانه کرد تا این آیین را بر همه آیینها پیروز گرداند و کافی است الله به گواه بودن محمد فرستاده خداست و

کسانیکه با او هستند در برابر کافران تند و سرسخت و نسبت به یکدیگر مهربان و دلسوزند ایشان را در حال رکوع و سجود می بینی آنان همواره فضل خدای را می جویند و رضای او را می طلبند نشانه صلاح ایشان بر اثر صحبت در پیشانی هایشان نمایان است این توصیف آنان در تورات است اما تعریف ایشان در انجیل چنین است که مانند کشتزاری هستند

که جوانه های خود را بیرون زده و آنها را نیرو داده و سخت نموده و بر ساقه های خویش راست ایستاده باشند به گونه ای که برزگران را به شگفت می آورد تا کافران را به سبب آنان خشمگین کند .
خداوند به کسانی از ایشان که ایمان بیاورند و کارهای شایسته بکنند آمرزش و پاداش بزرگی را وعده می دهد. مفسرین در معانی کلمات چنین می فرمایند . اخرج شطاه: یعنی : نهالهای گوناگون در اطرافش آنچه که از زراعت بیرون آید و از اطرافش پخش شود . فراخ النخل: پاجوشهای درخت خرما و زراعت .
ورق الزرع: برگ زراعت و کشت .

درخت زمانیکه شاخ و فروعش را بیرون کند . فروع: قسمت بالای یک چیز که از اصل آن به وجود آمده .
از درخت آنچه از دور و براصلش بیرون شود و به اطراف منشر شود . شاخه ها و برگها .
راغب اصفهانی (رح) در کتاب مفردات الفاظ قرآن میفرماید:
شطء الارض: فروخ الزرع: نهال و پاجوشهای زراعت ، و آنچه که از درخت بیرون شود و در اطرافش بالابیاید . و جمع آن اشطاء است .
فاستغلظ: یعنی از باریکی کم کم درخت و تنومند و کلفت شد .

فاستوی علی سوقه: یعنی بر اصل و ساقه اش راست ایستادند .

یعجب الزراع: شگفت زده می کند دهقانان را به قوی بودنش و انبوهی و غلظتش منظر نیکویش ، جلب توجه آنان را بنماید . مفسرین میفرمایند: این ضرب المثلی است که خداوند سبحانه و تعالی برای صحابه رضوان الله علیهم بیان کرد ، که در ابتدای اسلام اندک بو

دند ، سپس روز بروز بر تعدادشان افزوده شد سپس قوی و نیرومند شدند که امرشان روز به روز ترقی می کرد بگونه ای که مردم را به تعجب انداختند و دشمنان خدا را به سبب آنان خشمگین کند.

و همچنین گفته اند : در انجیل نوشته شده که بزودی قومی می آیند که زراعت کاری کرده و گیاهان را میرویانند و از اینها قومی بیرون می شود که امر به معروف و ن

هی از منکر می کنند و این ضرب المثلی است که خداوند متعال در ابتدای اسلام پیش از ترقی روز افزونش بیان داشته اند تا اینکه نیرومند و استوار شد زیرا آنحضرت (ص) به تنهایی بپاخواستند سپس خداوند متعال او را با کسانی که همراهش بودند تقویت فرمود.

دکتر وهبه الزحیلی در ( التفسیر المنیر) در مورد آیه:

( خداوند به کسانی از ایشان که ایمان بیاورند و کارهای شایسته بکنند وعده می دهد ) میفرماید: منهم
( ایشان) منهم در اینجا برای بیان جنس است یعنی صحابه و برای تبعیض نیست زیرا همه شان به این صفات مذکوره متصف بودند.

پس ای برادرم! آگاه باش به این قول به خوبی توجه کن تا دچار اشتباه نشوی و نگوئی که همه ی صحابه را در برنمی گیرد بلکه برخی اندک و نگشت شمارند خیر بلکه کل یاران رسول الله (ص) را در برمی گیرد .
تفسیر علمی و معجز آیه:

این ضرب المثل معجزانه دنیای گیاهان و زیست شناسی گیاهی است که خداوند متعال برای رسول خدا(ص) مثال زراعت و برای صحابه و دیگر متبعان آنان تا قیامت مثا

ل و الذین معه زده است .

پس رسول(ص) زرع و اصل است و یارانش شطء و آنچه که از مدرسه ی آنان فارغ التحصیل می شوند و خط و مشی آنان را تا قیام قیامت دنبال می کنند و میلیونها شاگرد و برگ سبز دیگر گیاه آنان را در بر می گیرد نه اینکه افرادی که از آنان به عنوان گیاه خودرو و هرز یاد می کنند (العیاذبالله)

و هنگامیکه به عالم نبات برمی گردیم می بینیم که این ضرب المثل یک حقیقت علمی

غیر قابل انکار است .

گیاهان نسل دار در یک سال (یک شکوفه) مانند گندم و جو و برنج اینها اصل غذای جهانیان از زمین می باشند که اول جوانه زده و سپس ساقه ی اولی اش یک و ضعیف و لاغر بیرون می آید سپس نه چندان دور از بندهای ساقه هم سطح زمین جوانه و شکوفه زده و شاخه های فرعی خود را بیرون می دهد ، و از این طریق گیاه ما در ویک ساقه دارانی فروع متعددی افزون بر پنجاه تا می شود و این فروعها دارای خصائصی هستند که قبلاً در تکثیر قلمه ای و غیر بذری ذکر کردیم منجمله:

1 – عدم تغییر صفات ارثی 2 – تقویت درخت مادر (اصل) و حمایتش 3 – موجب اعجاب و تحسین کشاورزان می شود .

4 – موجب خشم و ناراحتی حسودان و شایعه فراکنان می شود همین روش در مورد درخت خرما(نخل) هم صادق است که پاجوشهای زیادی پیرامون آن رشد می کند و این بطور کلی همانچیزیست که قرآن کریم توصیف کرده است .
پس رسول خدا (ص) اصل (زراعت) و یاران و پیروانش فروع (جوانه ها) هستند.

کشاورزان وقتی که جوانه را می بینند که روئیده و دروبر اصل بیرون آمده خوشحال می شو

ند و به یکدیگر بشارت می دهند و مطمئن می شوند که زراعتشان (اصل) ریشه هایش را در خاک وارد کرده و برگهایش را قوی کرده و بعد از مدتی جوانه را طوری می یابند که زمین را پوشانده و آن را با فرعهایی که تماماً مشابهه با اصل هستند پر کرده و بعد از آن هزاران شکوفه و غنچه ظاهر می شود که هزاران ثمره و ریشه و دانه می دهد . در بعضی از گیاهان دانه ی واحد بیش از 5 هزار دانه میدهد . (وخداوند مضاعف می گرداند برای هر کس که بخواهد و خداوند واسع و داناست

)
و بعضی جنسهای نباتی دیگر از گیاهان شکوفهای وقتی که که برگهایش از ساقه هایش بیرون می شود ساقه قطرش را قوی و افزایش میدهد . همچنانکه این گیاهان چندین پاجوشهایی بیرون می آورد که درخت مادر را تقویت و کمک می کند و صفات ارثی آن را بدون تغییر و تبدیل و تحریف منتقل میکند.

 

و درخت موز ساقه اش از برگها می باشند این همان چیزیست که گیاه را تقویت و استوارش می کند و از نابود شدن حمایتش می کند و پاجوشهایش صفتهای ارثی آن را منتقل می کند .

و این همان مثل صحابه و مسلمانان پیرو نه بدعت گزار است علم و عمل و راه و روششان را از علم رسول خدا (ص) و سنتهای علمی و قولی و روشهایش می گیرند و می رسانند آنرا به دیگران آنچنانکه حمل کردند آنرا از اصل بدون تغییر یا تحریف اینها عادل و قابل اعتمادند ، چنانکه علماء حدیث در تعریف حدیث صحیح میفرمایند:
در حدیثی است که سندش با رسول خدا(ص) بذریعه نقل شخصی عدل ، ضابط از مثل خود تا آخر متصل باشد و هیچگونه شذوذ و علت در آن نباشد.

آنها منتقل کردند و منتقل می کنند علم درست (دین را) به هر انسانی یا جایی که می رسند به آن با عدالت و ضبط بدون شذوذ یا علت و هر یکی از ایشان تصویر واقعی و تمام نمای رسو

ل خدا(ص) در محیط جدید و تازه بودند.

و از جمله ی روش تکثیر قلمه ای زراعت بافتها و سلولها هستند و دراین نوع تکثیر گیاهی بافت مرستیمی گیاه گرفته می شود و در یک محیط مغزی صنعتی کشت می شود تا گیاهان جدید تماماً مشابه مادر از آن تولید شود. یا گیاه واحد تولید دهها هزار از گیاهان جدید را مطابق با اصل

را برای ما ممکن می سازد و این دلالت می کند که قرآن عجائبش پایان پذیر نیست و از تکرار زیاد کهنه نمی شود. و هر یکی از ما الان می تواند انیکه جوانه ای باشد که به نشر درست و بدون تغییر و تبدیل علم دین از طریق شبکه جهانی اینترنت که شبکه ای مهم عادل و ضابط و به دور از شذوذ و علت باشد بپردازد البته به نقل از مصدر و نقل صحیح و ذکر مصدر آن.

بنابر این مسئله افزایش و تکثیر گیاهان به روش غیر بذری به عدالت صحابه رضوان الله علیهم و اتباع آنان از رسول الله (ص) و نقل دین آنچنانکه از رسول خدا(ص) فرا گرفته بودند گواهی می دهد.

چنانکه خداوند متعال میفرماید: تعریف ایشان در انجیل چنین است که همانند کشتزاری هستند که جوانه های خود را بیرون زده و آن را نیرو داده و سخت نموده و بر ساقه ی خویش راست ایستاده باشند به گونه ای که دهقانان را به شگفت می آورد تا کافران را به سبب آنان خشمگین کند. (فتح 29 )

صحابه شاخه ها و برگهای آنند

اگر معتقد باشیم که شطء همان جوانه ای است که برگیاهایی دوربر خود دارد ، و به گیا

هان و درختانی مثل توت ، انجیر ، و سیب زمینی و گلابی برمی خوریم می بینیم که از شکوفه های جانبی آن غنچه ها و شاخه های برگ مانند ی می روید: در صورتی که درخت یک اصل بوده و شامل هزاران غنچه و شکوفه است که همگی حامل صفات ژنتیکی و ظاهری درخت مادر هستند.

بدون فرع و شاخه ها گیاه قوی نمی شود و شکوفه و ثمره و تولیدش کم می شو

د.

همچنین رسول (ص) اصل و صحابه و آنانی که از ایشان پیروی کردند فروع و شاخه هایی هستند که رسالت رسول الله(ص) را به دوربر و محیط و اطرافی که با گیاه است حمل کردند و هنگامیکه به زراعت هر فرعی از آن در جای جدید برای تکثیر از طریق قلم و نهال اقدام می کنیم: کار هر یکی از آنها همان کار اصل است و این گواهی معجز علمی قرآن است آشکار می کند که صحابه از رسول خدا(ص) متفرع شدند ، تغییر جهت و مشرب نداده و به او پشت نکردند ، و پیرویشان تا روز قیامت بدون تغییر یا تبدیل مثل آنها است.

اهمیت فرعها و شاخه ها

(فرعها و شاخه ها): همان چیزی هستند که اصل را تقویت می کنند.
( فرعها و شاخه ها) همان چیزی هستند که شکوفه ها و ثمره ها را به بار می آورد.
( فرعها و شاخه ها) همان چیزی هستند که دور و اطراف گیاه سایه می افکند
(فرعها و شاخه ها) که در تکثیر گیاهان و درختان از آن ها استفاده می شود.
صحابه مانند برگهای گیاه هستند:
زمانیکه مراد از شطء اوراق باشد چنانکه بعضی از مفسرین میگویند پس اوراق:
1 – راز بقای زندگی گیاه اند.
2 – تولید کننده ی غذای درخت اند.

3 – مقوی و حامی درخت اند.

و برگ گیاهی

بزرگترین نیروی کنترل نیروی خورشیدی بر زمین است.
محیط را از دی اکسید کربن پاک کرده و اکسیژن تولید می کند.

 

درجه حرارت زمین را برای زندگی مخلوقات زنده بر آن به خوبی تنظیم می کند.
هوا را صاف نگه می دارد و آنرا کثیف نمی کند.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   21   22   23   24   25   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ