سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس درس را ادامه ندهد، به فهم نرسد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 2:55 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا تحت word دارای 260 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا تحت word :

دانلود جزوه برنامه ریزی ناحیه ای و روستایی رشته جغرافیا تحت word


توضیحات محصول :جزوات خلاصه منابع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته جغرافیا به طور کامل به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی با فرمت ورد

فصل اول:برنامه ریزی منطقه ای

مقدمه :
تعاریف واژه‌های ناحیه، منطقه، محل یا برنامه، طرح، پروژه و فعالیت در ادبیات برنامه‌ریزی گذشته ایران، بنا به ملاحظات اداری و فنی تعریف شده اند، بطوریکه در اغلب این برنامه ها، محل را روستا، ناحیه را شهرستان و منطقه را استان تعریف کرده اند. که دلایل آن می‌تواند ناشی از چند رشته‌ای بودن این تخصص باشد، زیرا که علوم مختلف مانند اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت، معماری، جغرافیا و بالاخره متخصصان و عاملان برنامه‌ریزی، هریک به نوبه خود در آن تاثیر گذار هستند.
ولی، توسعه و بسط مفهوم ناحیه، بیش از هر علمی، مدیون جغرافیاست و آنان بودند که اولین بار این واژه را با تعریفی تقریباً مشترک بکار بردند. ناحیه، اولین بار از جانب جغرافیدان انگلیسی (هربرتسن) مفهوم علمی به خود گرفت و از نظر وی عامل افتراق نواحی مختلف، شرایط طبیعی آنهاست و به ساختمان زمین، ناهمواریها و اقلیم بیش از هر عاملی اعتبار می‌داد.
دو اصطلاح (منطقه و ناحیه) معمولاً به بخشهای به ترتیب بزرگتر و کوچکتر قلمرو زیر ملی اطلاق میشوند. یک ناحیه را می‌توان از نظر جغرافیایی، نه کوچکتر از یک روستا – شهر و حوزه نفوذ آن و نه بزرگتر از یک استان یا گروهی از استانهای کوچکتر در نظر آورد.
هرچند (ناحیه) و مطالعات ناحیه‌ای از زمان استرابون و بطلمیوس تا زمان ما (حداقل به مدت 20 قرن) مورد بحث جغرافیدانان بوده و هست، ولی به نظر اغلب جغرافیدانان، کمتر موضوعی از جغرافیا وجود دارد که چون (ناحیه) نامفهوم مانده باشد.

سابقه، تعاریف ، مفاهیم و انواع برنامه‌ریزی: سابقه برنامه‌ریزی منطقه ای
افزایش جمعیت و نیاز بشری از یک سو و محدودیتها از طرف دیگر، لزوم تفکر برنامه‌ریزی را مطرح نمود. برابر بررسی های انجام شده، اولین قدمهای برنامه‌ریزی منطقه ای، حدود چهار هزار سال پیش در مصر قدیم و در اطراف دره رود نیل، در قالب بوجود آوردن سیستم آبیاری و استفاده از طغیانهای رود نیل برداشته شد. همزمان، مصریها و یونانی‌ها هم با ایجاد کانالها و سدهای متعدد خاکی و سنگی اراضی زیادی را به کشاورزی اختصاص می‌دادند و در شهرهای شرقی که وابسته به منطقه و روستاهای اطراف بودند، کم کم رشد کردند. در ایران قدیم در اطراف فارس، خوزستان و اروند رود، نیز سیستم هایی جهت استفاده از آب بوجود آمدند، بطوری که قدمت این زمان را به دو هزار سال پیش ذکر مینمایند.
در این ارتباط، حفر قنات، نوعی برنامه‌ریزی است که بصورت دسته جمعی توسط مردم روستاها یا شهرها صورت می‌گرفت. در زمان اسکندر، یونان توجه شایانی به عملکرد و شهرها در چارچوب توسعه منطقه‌ای و قدرت نظامی شهرها می‌نمود. مهمترین مراحل تکامل در برنامه‌ریزی منطقه ای، در زمان رومیان صورت گرفت. بعد از زمان رومیها، در قرن 14 و 15 میلادی، انتقال روشها و سیستم های آبیاری، کانال سازی، کشاورزی و مبادلات بازرگانی از ایران به هند، بین النهرین و مصر به اروپا با نفوذ تمدن شرق به غرب این تحولات در امر برنامه‌ریزی منطقه‌ای بوجود آمد

مجموعه تست فصل اول و دوم

1- قانون شهرهای جدید مربوط به چه سالی است؟
1ـ 1944 2ـ 1945 3ـ 1946 4ـ 1947
2- قانون 1947 مربوط به چه بود؟
1ـ توسعه شهرهای موجود 2ـ ایجاد شهرهای جدید
3ـ کنترل توسعه 4ـ ایجاد پارکهای ملی
3- کدام طرح‌ها دارای جنبه‌ی استراتژیک می‌باشند؟
1ـ طرح‌های ملی 2ـ طرح بین المللی 3ـ طرح‌های منطقه‌ای 4ـ طرح‌های ناحیه‌ای
4- این تعریف کدام مورد است؟ «مجموعه عملیاتی که در یک زمان مشخص و با هدف مشخص و با حرف منابع معین به منظور تولید(اقتصادی، اجتماعی یا زیربنایی) صورت می‌گیرد»
1ـ برنامه 2ـ برنامه‌ریزی 3ـ پروژه 4ـ استراتژی
5- در برنامه‌ریزی هدف مکتوب به چه معناست؟
1ـ هدف بزرگی را دنبال می‌کند 2ـ دارای گسترش چندجانبه است
3ـ ناآگاهانه است 4ـ آگاهانه است
6- در برنامه‌ریزی ایران کدام مرحله وجود ندارد؟
1ـ plan 2ـ program 3ـ پروژه 4ـ فعالیت
7- چگونه اجرای برنامه‌ها واقعی تر خواهد بود.
1ـ هرچه مدت اجرای برنامه بلندتر باشد. 2ـ هرچه مدت اجرای برنامه کوتاهتر باشد.
3ـ هرچه مشارکت مردم کمتر باشد. 4ـ هرچه نقش نظارت دولتی بیشتر باشد.
8- درکدام برنامه چگونگی اجرای سیاست‌های دولت مشخص می‌شود؟
1ـ برنامه‌ی کوتاه مدت 2ـ برنامه‌ی میان مدت
3ـ برنامه‌ی بلندمدت 4ـ برنامه‌ی جامع

پاسخ مجموعه تست فصل اول و دوم

1. گزینه 3 صحیح است.
2. گزینه 3 صحیح است.
3. گزینه 1 صحیح است.
4. گزینه 3 صحیح است.
5. گزینه 3 صحیح است.
6. گزینه 4 صحیح است.
7. گزینه 2 صحیح است.
8. گزینه 1 صحیح است.

نوع فایل: word

سایز: 2.64mb

تعداد صفحه:260

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 2:54 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله آموزش ریاضی با روش و فنون جدید ویژه پیش دبستان ، دبستانی ، دوره راهنمایی تحصیلی تحت word دارای 51 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله آموزش ریاضی با روش و فنون جدید ویژه پیش دبستان ، دبستانی ، دوره راهنمایی تحصیلی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله آموزش ریاضی با روش و فنون جدید ویژه پیش دبستان ، دبستانی ، دوره راهنمایی تحصیلی تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله آموزش ریاضی با روش و فنون جدید ویژه پیش دبستان ، دبستانی ، دوره راهنمایی تحصیلی تحت word :

اهمیت ریاضی در زندگی بشری
پیشرفت دانش و تمدن بشری مرهون علم ریاضی است به طوریکه ریاضی پایه واساس کلیه علوم اعم از علوم انسانی (روان شناسی ، جامعه شناسی ، فلسفه ، تاریخ ، جغرافیا ، ادبیات ، شعر و موسیقی ، هنر و…..) و علوم تجربی (زیست شناسی ، زمین شناسی ، فیزیک ، شیمی ، پزشکی، نجوم ، فنون ، مکانیک ، عمران ، ساختمان ….. )و ریاضی جزئی از اجزاء لاینفک زندگی معمولی در معا ملات ، تغذیه و فنون و کارهای معمولی که بشر در روزمره با آن سر و کار دارد ، به حساب می‌‌ آید .
در علوم اجتماعی به ویژه جامعه شناسی ،ارزش و قطعیت معتبر است چنانکه از آمار بعنوان یکی از وسایل مهم تحقیق استفاده می گردد و محققین در اغلب موارد مانند تحقیق در موضوع خود کشی ها ، کثرت ازدواج ها ، شیوع وافزایش طلاقها و بالا رفتن و یا پائین آمدن نرخ ها و موارد زیادی مانند آنها با استفاده از اطلاعات آماری تحقیقات خود را ارزش علمی می‌ بخشد .
اهمیت و لزوم هندسه در معماری ، حساب در بانکداری و صدها موارد کاربرد ریاضیات در زندگانی عملی می توان سخن به میان آورد .
در مورد ارزش و قطعیت و اعتبار ریاضیات در علوم نیز کافی است تکرار نمائیم که دانشمندان اغلب کشفیات و معلومات حاصله را هنگامی روشن و قطعی می شمارند که می توان آنها را به صورت اعداد یا فرمولهای ریاضی نشان داد و به عبارت دیگر کیفیت را به صورت کمیت عرضه داشت و در این راه به اندازه ای پیش رفته اند که گفته اند:
(شناخت عبارتست از اندازه گیری ) اگر امروز قسمت عمده وسایل و لوازم کار گاهها و آزمایشگا هها را وسایل اندازه گیری تشکیل می‌‌‌‌‌ دهند علتش همین قطعیت علوم ریاضی است که موضوع آن کمییت و مقدار است.
زمان را نیز با استفاده از جنبش حرکت متحدالشکل که در مکان صورت می‌ گیرد اندازه می‌ گیرند ـ چنانچه ساعت و دقیقه و ثانیه را از جنبش حرکت متحدالشکل عقربه ای در روی صفحه ساعت اندازه می ‌ گیرند در حقیقت در اینگونه موارد ، مکانی که چند متحرک یکنواخت طی می‌ نمایند اندازه گرفته می‌‌شود.
چنانکه می ‌دانیم مکانیک نیز در بدو پیدایش خود صورت دانش تجربی داشته است و بعد استنتاجی و عقلانی گردیده است چنانکه گالیله بنیانگذار مکانیک خود قانون سقوط اجسام را به وسیله تجربه و آزمایش معلوم داشته و اثبات کرده است

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 2:54 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله خواص میوه ها و سبزیجات تحت word دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله خواص میوه ها و سبزیجات تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله خواص میوه ها و سبزیجات تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله خواص میوه ها و سبزیجات تحت word :

پیاز باغی یا پیاز معمولی (Allium cepa) و خویشاوندان آن مانند تره فرنگی، سیر و پیازچه، بومی نیمکره شمالی اند. بیش از گونه پیاز وجود دارد که به عنوان گیاهان زینتی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند. مصریان باستان به طور گسترده ای از انواع پیاز استفاده می کردند و قوم بنی اسرائیل نیز در دوران سرگردانی و خانه به دوشی همیشه آرزوی دستیابی به پیازها را در سر می پروراندند. پیازها در ایران گونه گیاه پیازدار خودرو دارند که در سراسر ایران پراکنده اند. بعضی از آنها علف هرز مزارع و اغلب آنها نیز در مناطق کوهستانی می رویند. از گونه مذکور گونه انحصاری ایران اند که از زمره آنها می توان به پیاز پاکوتاه، پیاز کویری، پیاز کرمانی، پیاز خوراکی، پیاز سنگلاخی و. . . اشاره کرد.
پیاز برای نخستین بار توسط اسپانیایی ها به جزایر هند غربی راه یافت و سپس از آنجا در سرتاسر قاره آمریکا پراکنده شد. پیاز نام عمومی گیاهان علفی جنس Allium بوده و دربرگیرنده انواع پیازچه، سیر، موسیر و. . . است. پیازها تقریبا در هر نوع خاکی رشد می کنند ولی عمدتا خاک های به خوبی زهکشی شده وغنی از مواد آلی را ترجیح می دهند. افزودن کودهای طبیعی کمپوست و سایر مواد آلی حاصل از بقایای محصول سال قبل باعث حاصلخیزی بیشتر خاک می شود. استفاده از کودهای فسفر و پتاسیم در مورد این گیاهان توصیه می شود اما در صورت حاصلخیز بودن خاک استفاده از کود نیتروژنی آن هم تا هفته پس از کاشت توصیه شده است. انواع پیازها در نواحی با درجه حرارت تا درجه سانتیگراد و میزان ریزش سالیانه تا سانتی متر و خاک هایی با PH / تا / می روید. پیازها را می توان در فصل بهار و از زمانی که درجه حرارت به اندازه ای باشد که باعث یخزدگی نشود، از طریق بذر، قلمه و نشا تکثیر کرد. انتخاب نحوه تکثیر به رقم گیاه، موارد مصرف و در دسترس بودن آن بستگی دارد. البته رعایت این نکته ضروری است که پیازهای پرورش داده شده در شرایط آب و هوایی خاص شمال را نمی توان در اقلیم های جنوبی به عمل آورد. از قلمه ها معمولا برای تولید پیاز سبز استفاده می شود. قلمه ها پیازهای خشک کوچکی هستند به قطر سانتی متر.قلمه های بزرگتر معمولا پیازهای کوچکتری تولید می کنند. از این رو برای تولید پیازهای سبز مناسب ترند در حالی که قلمه های کوچکتر، پیازهای بزرگتری را به وجود می آورند. قلمه هایی که برای کاشت انتخاب می شوند باید سفت و محکم بوده و جوانه نزده باشند. انواع قلمه ها در رنگ های سفید، قرمز، قهوه ای و زرد در دسترس است و از قلمه های سفید عمدتاً برای تولید پیازهای سبز استفاده می شود.
پیازهایی که از طریق بذر تکثیر می شوند برای تولید محصول به دوره طولانی تری نیاز دارند. از این رو استفاده از بذر در باغبانی خانگی توصیه نمی شود.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 2:54 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله دیابت و طب سنتی تحت word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله دیابت و طب سنتی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله دیابت و طب سنتی تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله دیابت و طب سنتی تحت word :

بیماری دیابت از نارسایی‌های مهم غدد داخلی است که حدود 100 میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به آن می‌باشند. سازمان جهانی بهداشت در آینده‌ای نه چندان دور تعداد بیماران دیابتی را چندین برابر پیش‌بینی می‌کند که در این‌صورت یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر مردم در نیا محسوب می‌گردد.با توجه به نقش گیاهان دارویی در درمان بیماری‌ها، این مطالعه با هدف مروری بر اثر هیپوگلیسمی گیاهان صورت گرفت. ا

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 2:54 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

دانلود پاورپوینت بررسی خصوصیات فضاهای مسکونی تحت word دارای 174 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت دانلود پاورپوینت بررسی خصوصیات فضاهای مسکونی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود پاورپوینت بررسی خصوصیات فضاهای مسکونی تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پاورپوینت بررسی خصوصیات فضاهای مسکونی تحت word :

دانلود پاورپوینت بررسی خصوصیات فضاهای مسکونی تحت word

 

 

 

 

اتاق نشیمن:(فواصل مبلمان)

 

 

 

 

 

اتاق نشیمن:(محورهای حرکتی)

 

 

 

 

 

اتاق نشیمن:(محورهای حرکتی)

 

 

 

 

دانلود پاورپوینت بررسی خصوصیات فضاهای مسکونی تحت word
فهرست :

 

 

 

مبانی عام طراحی وتنظیم برنامه فیزیکی

 

ابعاد واندازه کلی فضاها

 

روابط داخلی هر فضا

 

روابط هر فضا با فضای دیگر

 

ابعاد واندازه عناصرداخل هرفضاومعرفی عناصرهرفضا

 

پله،ضوابط وانواع آن

 

نحوه ی تعیین مساحت فضاها

 

دیاگرام روابط و برنامه فیزیکی

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ