سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گنج بزرگی است که فنا نمی پذیرد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 12:50 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی آموزش Microsoft Word تحت word دارای 72 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی آموزش Microsoft Word تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسی آموزش Microsoft Word تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود بررسی آموزش Microsoft Word تحت word :

دانلود بررسی آموزش Microsoft Word تحت word در 72 صفحه ورد قابل ویرایش

ورود مایکروسافت حدود یک دهه است که وجود دارد، و با هر نگارش جدید بر قابلیت‌‌های به عنوان یک برنامه واژه‌پرداز پیشرو افزوده می‌شود.

ورد چه کاری می تواند انجام دهد؟

ویژگی‌های موجود در ورد، آن را به یکی از انعطاف‌پذیرترین واژه‌پردازها تبدیل کرده است. می‌توان برای نوشتن هر چیزی، از یک لیست خرید تا نوشتن یک کتاب بزرگ از ورد استفاده کرد، علاوه بر متن و اشکال و گرافیک‌ها، چارت ها، جداول و نمودارها، عنوان ها، سرصفحه و پاصفحه، مراجع متقاطع، پانوشت‌ها، سمبل‌ها، و لغت‌نامه‌ها نیز می‌توان استفاده کرد که همگی به سهولت در ورد انجام می‌شود. ورد می‌تواند هجا و دستور زبان، خوانا بودن متن، جستجو و تعویض کلمات، ورد داده‌ها، و محاسبات را انجام داده و برای بسیاری از اسناد، از یادداشت تا صفحات وب الگوهایی فراهم آورد. قابلیت‌ها، سهولت طراحی و قالب‌بندی، ورد را به یک نرم افزار نشر رومیزی تقریباً کامل تبدیل کرده است، خلاصه این که، کمتر کاری است که ورد نتواند انجام دهد .

یک سند ورد چیست؟

در ساده ترین شکل، یک سند ورد، ترتیبی از کاراکترهای موجود در حافظه کامپیوتر است. با استفاده از ورد، می‌توان یک سند را ویرایش نمود، بر مطالب آن افزود و به اشکال مختلف آن را صفحه‌بندی کرد. به محض ایجاد سند، می‌توان کارهای مختلفی نظیر ذخیره کردن، چاپ و ارسال آن از طریق ایمیل را انجام داد.

راه‌اندازی ورد

ورد مانند سایر برنامه های تحت ویندوز راه‌اندازی می شود. می‌توان ورد را به تنهایی یا همراه با نرم افزارهای دیگر اجرا کرد تا بتوان داده‌ها را با سایر برنامه‌ها مبادله نمود.

 

1- اجرا از طریق منوی Start

ماوس را روی دکمه Start ببرید و روی دکمه چپ موس کلیک کنید.

ماوس را از منوی باز شده به قسمت Programs ببرید، منوی دیگری در سمت راست ظاهر می‌شود.

ماوس را در منوی دوم پایین بیاورید و روی عبارت Microsoft Word قرار دهید. (اگر این عبارت وجود نداشته باشد ممکن است تحت عنوان Microsoft Office آن را بیابید) سپس روی کلید چپ ماوس کلیک کنید.

پنجره ورد ماکروسافت باز می‌شود.

2- راه‌اندازی از طریق میانبر

ممکن است میانبر ورد را در دسک تاپ خود داشته باشید در این صورت روی این میانبر دو بار کلید چپ ماوس را بزنید.

پنجره ورد مایکروسافت باز می‌شود.

پنجره ورد

ابتدا ممکن است پنجره ورد مانند صفحه نمایش کامپیوتر یک شاتل فضایی به نظر برسد. در هر صورت، به زودی در می‌یابید که فرمان‌های مشابه خیلی ساده گروه‌بندی شده اند. این ترکیب «نظیر – به- نظیر» کمک می‌کند تا به سرعت فرمان دلخواه خود را بیابید. در هنگام مطالعه این کتاب، دستورات را اجرا کنید.

1- نوار عنوان

2- نوار منو، حاوی منوهای اصلی

3- نوار ابزار استاندارد، حاوی دکمه‌هایی برای فرمان‌های رایج است.

4- نوار ابزار اصلی قالب‌بندی (گزینه‌های اصلی صفحه‌بندی)

5- انتخاب کننده تب‌ها

6- دکمه‌های تورفتگی از چپ

7- خط کش

8 دکمه تورفتگی از راست

9- مکان‌نما

10- صفحه اصلی ورد متن

11- تقسیم کننده پنجره

12- پیکان پیمایش به سمت بالا

13- دکمه پیمایش

14- نوار پیمایش عمودی

15- پیکان پیمایش به سمت پایین

16- دکمه پیمایش یک صفحه‌ای به سمت بالا

17- انتخاب شی برای جستجو

18- پیمایش یک صفحه‌ای به سمت پایین

19- نمای Normal

20- نمای وب

21- نمای صفحه‌ای Page Layout

22- نمای آوت لاین

23- پیکان پیمایش به سمت چپ

24- دکمه پیمایش افقی

25- نوار پیمایش افقی

26- پیکان پیمایش به سمت راست

27- زبان

ترکیب نوار ابزار

اگر نوار ابزار formatting در زیر نوار ابراز استاندارد نشان داده نشده است. نشانگر ماوس ر ا روی دستگیره نوار ابزار formatting قرار دهید تا به فلش چهار سر تبدیل شود. دکمه چپ ماوس را نگه داشته، نوار ابزار را به محل دیگری بکشید.

نوار ابزارهای ورد

بسیاری از فرمان‌های ورد، بر روی نوار ابزارهای متعدد قرار گرفته اند. دو نوار ابزار اصلی شامل نوار ابزار استاندارد و نوار ابزار قالب‌بندی است. که ویژگی‌های پر استفاده ورد را در بر دارند. همچنین بیش از 20 نوار ابزار دیگر نیز در ورد وجود دارد. در نوار منو روی Tools کلیک کنید، و گزینه Customize را انتخاب نمایید. کادر محاوره‌ای Customize (سفارشی کردن) ظاهر می‌شود روی برگه Toolbars کلیک کنید تا انواع نوار ابزارها را ببینید.

اضافه کردن کلمات در میانه متن

با استفاده از ورد، تغییر دادن متن در هر زمان دلخواه آسان است. اگر تصمیم گرفتید که چیزی به نامه اضافه کنید، یا ناگهان به یاد آورید که مطالب مهمی را فراموش کرده‌اید، می توانید با استفاده از مکان نما آن را اضافه کنید.

1- قرار دادن مکان نما در محل دلخواه

مکان نما را به محلی که قصد دارید کلماتی اضافه کنید، منتقل نمایید، باز هم با صفحه کلید تمرین کنید. به خاطر داشته باشید که فقط به محلی که متن دارد می‌توانید بروید.

2- افزودن کلمات

متن جدید را تایپ کنید. اگر مکان نما در وسط یک پاراگراف باشد، می‌بینید که ورد کلمات بعد از مکان نما را به جلو می‌راند تا برای کلمات وارد شده جا باز کند.

با استفاده از کلیدهای جهت‌دار به محل تایپ بقیه متن برگردید.

دستکاری پاراگراف

پاراگراف ها متن شما را سازماندهی می‌کنند و به سند شکل زیبا داده و بر خوانایی آن می‌افزایند. با استفاده از ورد، ایجاد پاراگراف آسان است، حتی می‌توانید دو پاراگراف را با هم ترکیب کنید.

1- تقسیم یک پاراگراف

بر ای تبدیل یک پاراگراف به دو پاراگراف مکن نما را به ابتدای جمله‌ای که می‌خواهید در شروع پاراگراف بعدی باشد ببرید. سپس Enter را بزنید. حالا دو پاراگراف دارید.

2- ترکیب پاراگراف‌ها

اگر می‌‌خواهید دو پاراگراف را تبدیل به یک پاراگراف کنید، مکان نما را در محل شروع پاراگراف دوم قرار داده و کلید Bksp را فشار دهید. اکنون پاراگراف های شما به یک پاراگراف تبدیل شده‌اند.

3- نشانه های پاراگراف

با فشار دادن دکمه Enter یک پاراگراف ر ا خاتمه داده و یک نشانه پاراگراف ایجاد می کنید. می‌توانید با فعال کردن ، این نشانه‌ها را مشاهده کنید. حذف خط خالی بین پاراگراف،‌ها چیزی جز حذف این نشانه‌ها نیست.

استفاده از ورد برای ایجاد یک صفحه جدید

اگر می‌خواهید قبل از رسیدن متن به پایین یک صفحه، صفحه جدید ایجاد کنید، می‌توانید صفحه را به دو بخش تقسیم کنید. مکان نما را به محل شروع صفحه جدید ببرید. کلید ctrl را نگهدارید و Enter را بزنید. ورد یک گسست صفحه (Page Break) «دستی» ایجاد می‌کند. می‌توانید برای حذف این صفحه، مکان نما را در گوشه بالا و چپ صفحه جدید قرار داده و کلید Bksp را بزنید.

ذخیره کردن نامه

حالا که نامه ایجاد و اصلاح شده است، باید آن را در هار دیسک کامپیوترتان ذخیره کنید، تا بعداً بتوانید آن را یافته، اصلاح و چاپ کنید.

1- ذخیره کرده فایل

نشانگر ماوس را در نوار منو روی File قرار دهید. روی این منو کیک کنید تا منوی به صورت کشویی باز شود. نشانگر ماوس را پایین بیاورید و روی Save کلیک کنید.

در کادر محاوره ای Save As که ر وسط صفحه نمایش باز می شود، می‌توانید نامی باری نامه خود وارد کنید و محلی را برای ذخیره کردن آن تعیین نمایید.

2- نام نگاری و ذخیره

نامی بر ای فایل خود انتخاب کرده و آن را در قاب قسمت File Name وارد کنید.

در جعبه Save in پوشه‌ای برای ذخیره نامه انتخاب و بر روی دکمه Save کیک کنید. کادر محاوره‌ای بسته شده و فایل شما بر روی هاردیسک ذخیره می‌گردد.

چاپ کردن نامه

1- چاپ فایل

روی منوی File کلید کنید تا به صورت کشویی باز شود.

این بار از منوی باز شده، print را کلیک کنید.

2- چاپ نامه

کادر محاوره‌ای ‍Print ظاهر می شود. فعلاً به گزینه‌های موجود در این کادر کاری نداشته باشید. فقط اطمینان حاصل کنید که چاپگر به کامپیوتر متصل شده و روشن است.

روی دکمه Ok در پایین کادر محاوره‌ای کیک کنید. چاپ نامه آغاز می شود.

تا اینجا، با ورد یک نامه را تایپ ، اصلاح، ذخیره، و چاپ کرده اید. این مراحل ساده، نحوه ایجاد یک نامه به وسیله ورد مایکروسافت را به شما نشان داده است. حالا به جزئیات بیشتر می‌پردازیم و هر مرحله را به طور مفصل شرح می‌دهیم.

 

 

متن شما بهتر از قبل شده است. در هر صورت، ویژگی‌های دیگری در ورد وجود دارد که می‌توانند متن را تغییر شکل دهد، به نحوی که به صورت دلخواه درآید.

قلم و اندازه قلم

قلم (Font) نوع حروفی است که ورد برای نشان دادن متن به کار می‌برد می توانید از قلم مختلف برای انواع نامه‌ها استفاده کنید. همچنین می توانید اندازه قلم را افزایش یا کاهش دهید.

1- کادر محاوره‌ای Font

مه متن نامه را انتخاب کنید.

منوی Format را کلیک کنید تا باز شود.

از منوی باز شده ، Font را انتخاب کنید. کادر محاوره‌ای Font باز می‌شود.

راه سریع قالب بندی قلم‌ها

حتما توجه کرده‌اید که در نوار ابزار Formatting دکمه‌هایی برای B I U پر رنگ، کج، یا زیر خط‌دار کردن وجود دارد (درست بالای خط کش) . برای قالب بندی قلم‌ها بدون استفاده از کادر محاوره‌ای Font، می‌توانید از این دکمه‌ها برای قالب بندی متن استفاده کنید. Font و Font Size منوهای کشویی هستند. کشویی هستند. دکمه‌های شیوه قلم، که در کنار این منوها قرار گرفته‌اند می توانند به قلم حالت پررنگ، مورب، یا زیرخط دار بدهند.

2- تغییر قلم (Font)

در کادر محاوره‌ای Font ، پنجره‌ای به نام Font وجود دارد که حاوی مشخصات قلم است. با نوارهای پیمایش لیست Font می‌توانید قلم مناسب را انتخاب کنید. احتمالاً در حال حاضر قلم شما Times New Roman یا Arial است.

با کلیک بر روی نوع دیگر قلم، ظاهر متن در پنجره Preview نمایش داده می‌شود.

به جستجو لیست ادامه دهید تا اینکه قلم دلخواه خود را بیابید.

3- اندازه قلم (Font Size)

حالا به منوی Size در سمت بالا و راست کادر محاوره‌ای Font نگاه کنید.

احتمالاً اندازه قلم در مقدار 10 تنظیم شده که خیلی کوچک است. سعی کنید روی 12 یا هر مقداری که می‌خواهید، کلیک کنید. اغلب برای متن‌های ساده از انداز‌های 10 تا 12 استفاده می‌شود.

پنجره پیش نمایش (Prview) قلم جدید را با اندازه جدید آن نمایش می دهد.

4- اعمال تغییرات ایجاد شده

هنگامی که از انتخاب قلم و اندازه آن راضی شدید، روی دکمه Ok کلیک کنید.

کادر محاوره‌ای Font بسته می‌شود. حالا متن شما با قلم و اندازه جدید قالب بندی می‌شود.

شیوه قلم

علاوه بر قلم معمولی، سه شیوه دیگر قلم، پررنگ (Bold) ، مورب (Italic) ، و زیرخط‌دار، وجود دارند که برای تأکید بر کلمات عبارات، یا یک بلوک از متن مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می توان از این شیوه‌ها به صورت ترکیبی استفاده کرد تا جلوه خاصی به متن بدهد.

1- متن تیره (پررنگ یا Bold )

متنی را که می‌خواهید تیره شود. انتخاب نمایید.

کادر محاوره‌ای Font را از منوی Format باز کنید.

در منوی Font Style ، گزینه Bold را انتخاب کنید.

روی Ok کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Font بسته شود.

حالا متن شما به صورت تیره در می آید.

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 12:50 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله هنر و معماری عصر رنسانس تحت word دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله هنر و معماری عصر رنسانس تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله هنر و معماری عصر رنسانس تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله هنر و معماری عصر رنسانس تحت word :

تاریخچه رنسانس
واژه رنسانس یک لغت فرانسوی به معنی تولد دوباره است. دوره رنسانس یا مکتب کلاسیک حدود 1300-520 میلادیاز اواخر سده سیزدهم میلادی ، قرون وسطی (یا سده های میانه ) پایان می پذیرد و عصر نوزایی آغاز می شود در این عصر اندیشه و هنر جان تازه ای گرفت ، اروپا از رکود قرون وسطی به در آمد . به عبارتی می توان گفت در عصر نوزایی دستاوردهای نمدنباستانی یونان و روم ، مجدداً مطرح و حتی تقلید قرار می گیرد . دانش و هنر پیشرفتهای عظیمی در ایتالیای قرن پانزدهم و شانزدهم بوجود آوردند. این احیای فرهنگی به رنسانس (یعنی «نوزایی») مشهور شده است. دانشمندان، شعرا و فیلسوفانی ظهور کردند که با الهام از میراث اصیل رم و یونان با دیدگانی تازه تر به جهان می نگریستند. نقاشها به مطالعه آناتومی (علم تشریح) پرداختند و اعضای بدن انسان را به شیوه واقعگرایانه ای نقاشی می کردند. فرمانروایان ساختمانها و کارهای بزرگ هنری را سفارش دادند. این عقاید تازه بزودی در سراسر اروپا گسترش یافت.
با وجود اختلافی که در مورد تعیین زمان دقیق آغاز رنسانس وجود دارد، اما در تاریخ هنر بدیهی است که تحولات در عرصه ادبیات و هنر یک تا دو قرن پیش از رنسانس صنعتی و علمی رخ داده و تحولات چشمگیری در این عرصه به وقوع پیوسته است؛ به طوری که رنسانس یا تولد دوباره در هنر پیش از صنعت و فلسفه به وقوع پیوسته است.
با وجود این‌که در تاریخ هنر، آغاز رنسانس به اموری همچون سال فتح قسطنطنیه در سال 1453 به وسیله سلطان محمد فاتح و تشکیل حکومت عثمانی به جای دولت بیزانس، یا پایان یافتن بیماری طاعون و اموری از این قبیل نسبت داده شده است؛ اما در نزد مورخان هنر این امر یقینی است که رنسانس هنری از ایتالیا آغاز شده، بدین ترتیب که هنرمندان ایتالیایی بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی حاضر نشده بودند به سبک گوتیک در معماری تن دهند و حتی این مفهوم را به صورت طعن و استهزا برای این سبک به کار می‌‌بردند و علیه سبک گوتیک عصیان نموده و به سوی سبک جدید حرکت کردند.
البته عده‌ای از معماران دوره رنسانس مانند برونلسکی (1) که در معماری دوره رنسانس تأثیرگذار بود و به عنوان پدر و بنیان‌گذار معماری رنسانس تلقی می‌شد؛ هنوز تحت تأثیر سبک گوتیک بوده و خود را از سیطره این شیوه رها نکرده و سبک او شیوه‌ای ترکیبی و آمیخته از عناصر گوتیک و رنسانس محسوب می‌گشت؛ اما به هر ترتیب، دوره سبک گوتیک به پایان رسیده بود و در معماری، افرادی همانند برونلسکی و برامانته (2) از جمله مؤثرترین معماران سبک جدید بودند. این گروه از معماران تلاش می‌کردند تا شیوه‌های کلاسیک معماری روم و یونان را که در تاریخ هنر از شکوه و عظمت هنری برخوردار بود، با پاره‌ای از خلاقیت‌ها و ابداعات، بار دیگر احیا کنند. به همین دلیل، برامانته می‌کوشید گنبد بنای ساختمان پانتئون را، که یکی از آثار برجسته معماری کلاسیک قلمداد می‌شود، بار دیگر بازآفرینی نماید.
لازم به ذکر است که از جهت اصطلاح‌شناسی و ریشه‌شناسی لغوی، منظور از کلمه رنسانس (3) یا تولد دوباره، در میان موافقان با آن در دوره رنسانس، به معنای بازگشت به سوی سنت‌های کلاسیک هنر روم و یونان بود. در واقع، مخالفان سبک گوتیک معتقد بودند که می‌خواهند بار دیگر به سوی مولفه‌های هنری روم و یونان بازگردند و آن عناصر را احیا کنند.
یکی از نکات مهم در تاریخ هنر این است که همواره در طول تاریخ، تقابلی میان سبک کلاسیک و مدرسی با سبک‌های مخالف کلاسیک به چشم می‌خورد و پیوسته عصیان و مخالفت در برابر سنت‌های کلاسیک و تعلیمی وجود داشته است. هر گاه ابداع، خلاقیت، نوآوری و رها شدن از سنت‌های تعلیمی و کلاسیک به اوج خود می‌رسید، دوباره بازگشت به سوی سنت‌های کلاسیک تکرار می‌شد و عده‌ای از هنرمندان جنبش‌ هنری را به سوی مولفه‌های تعلیمی و مدرسی معطوف می‌نمودند. همان طور که هر از گاهی، عصیان در برابر سبک تعلیمی و کلاسیک شکل می‌گرفت و پاره‌ای از سبک‌های هنری در مخالفت با چارچوب‌های کلاسیک به وجود می‌آمد.
از این رو، پس از رنسانس که بازگشت به عناصر و ویژگی‌های کلاسیک هنر رخ داد، بار دیگر در قرن شانزدهم، سبک‌هایی همچون منریسم، باروک و روکوکو از اصول کلاسیک عدول کردند و یا دوباره پس از جریانات هنری قرن شانزدهم و هفدهم، بار دیگر عده‌ای از هنرمندان طبل نو‌کلاسیک را کوبیدند و رمانتیسم و رئالیسم دگر باره از جنبش نو‌کلاسیک فراروی نمودند و به سوی در خدمت گرفتن عناصری جدید در هنر گام برداشتند.
از دیدگاه هنرمندان رنسانس، هنر روم و یونان رشد یافته و ایده‌آل تلقی می‌گشت و با توجه به سبک‌های پیش از رنسانس همچون گوتیک، بازگشت به سوی هنر یونان و روم، در واقع بازگشت به سبک کلاسیک و مدرسه‌ای بود و به منزله نوعی رشد‌یافتگی و نوزایی تلقی می‌شد. همان طور که نخستین فیلسوفان عصر رنسانس در قرن شانزدهم، هدف خود را از رنسانس یا تولد دوباره این گونه تفسیر می‌نمودند که می‌خواهند به فلسفه یونان و اندیشه‌های افلاطون و ارسطو بازگردند و تفسیر دوباره‌ای از آثار آن فیلسوفان ارائه دهند. فیلسوفان عصر رنسانس معتقد بودند که برخلاف عصر نوزایی، در عصر قرون وسطا، نسبت به اندیشه‌های فیلسوفان یونان بد‌فهمی و تفسیر نادرست وجود داشت و تلاش می‌نمودند تا تفسیر و قرائت صحیحی از فلسفه یونان ارائه دهند.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 12:50 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

دانلود سمینار مواد مطالعه اتصال دهی آلومینیوم به فولاد توسط فرآیند جوشکاری مقاومتی تحت word دارای 55 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف دانلود سمینار مواد مطالعه اتصال دهی آلومینیوم به فولاد توسط فرآیند جوشکاری مقاومتی تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود سمینار مواد مطالعه اتصال دهی آلومینیوم به فولاد توسط فرآیند جوشکاری مقاومتی تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود سمینار مواد مطالعه اتصال دهی آلومینیوم به فولاد توسط فرآیند جوشکاری مقاومتی تحت word :

دانلود سمینار مواد مطالعه اتصال دهی آلومینیوم به فولاد توسط فرآیند جوشکاری مقاومتی تحت word

چکیده

در این رساله اتصال غیر همجنس فولاد کم کربن (St37) و آلومینیوم خالص تجاری (A1050) بـه روش جوشکاری مقاومتی نقطهای و تأثیر پارامترهای جوشکاری (شدت جریان و مدت زمان) بـر ریـز- ساختار و استحکام برشی اتصال مورد بررسی قرار گرفت. در این رساله برای حصول خـواص مکـانیکی مطلوب در ناحیه اتصال از تکنیک جوشکاری نقطهای سه لایه (لایه سوم به عنـوان ورق پوشـاننده یـا Cover Plate) استفاده شد. لازم به ذکر است که تمام تلاش ها برای رسـیدن بـه اتصـال قابـل قبـول توسط تکنیـک جوشـکاری دو لایـه بـینتیجـه مانـد. مطالعـات میکروسـکوپی ناحیـه اتصـال توسـط میکروسکوپهای نوری و الکترونی روبشی (SEM) حاکی از تشکیل نواحی و اجزای مختلف در ناحیـه اتصال بود. همچنین مطالعات آنالیز شیمیایی EDS تشکیل ترکیبـات بـینفلـزی FeAl2 و Fe2Al5 در منطقه مرزی بین لایهای موسوم بـه لایـه واکنشـی نفـوذی (Reaction Layer) را نشـان داد. آزمـون میکروسختی نشان داد که این لایه دارای سختی بیشتر (در حـدود 380HV) نسـبت بـه فلـزات پایـه (حداکثر سختی در ورق پایه فولادی 212HV و حـداکثر سـختی در ورق پایـه آلومینیـومی 45HV) میباشد. با افزایش ضخامت این لایه واکنشی نفوذی استحکام برشی اتصال غیـرهمجنس نیـز افـزایش می یابد. بررسیهای انجام شده حاکی از بزرگ شـدن قطـر دگمـه جـوش و همچنـین ضـخامت لایـه واکنشی نفوذی با افزایش شدت جریان (با افزایش شـدت جریـان از 8KA تـا 13KA) و مـدت زمـان جوشکاری (با افزایش مدت زمان تا 1sec) میباشد. به طور مشابه با افزایش پارامترهـای جوشـکاری مذکور تا حد بهینه، استحکام برشی اتصـال نیـز افـزایش مـی یابـد بـه طـوری کـه در شـدت جریـان جوشـکاری 13 کیلـو آمپـر و مـدت زمـان جوشـکاری 1 ثانیـه، اسـتحکام برشـی اتصـال ( FUTS Weld joint=4349N) از استحکام کششی دو فلز پایه (FUTS Steel=2342N و FUTS Al=1921N) بیشتر بود.

واژه های کلیدی :

جوشکاری مقاومتی نقطهای ، تکنیک سه لایه جوشکاری ، دگمه جوش ، شدت جریان جوشکاری ، استحکام برشی ،

ورق پوشاننده (Cover Plate) ، لایه واکنشی نفوذی (Reaction Layer) .

مقدمه

فولاد و آلومینیوم دو آلیاژ صـنعتی متـداول و مـورد کـاربرد در سـطح دنیـا مـیباشـند کـه بـه علـت خصوصیات مهندسی مطلوب و قیمت نسبتاً مناسب در بسیاری از صنایع کـاربرد دارنـد . فـولاد دارای خواص مکانیکی مطلوب و آلومینیوم دارای وزن سبک و مقاومت به خوردگی مناسب میباشـد. کـاربرد این دو فلز در کنارهم موجب افزایش بهرهوری از محصول تولیدی میشود چون ویژگی های هـر دو را دارا میباشد. در دنیا و همچنین ایران از اتصال دهـی مسـتقیم ایـن دو فلـز در صـنایع خودروسـازی، کشتی سازی، هواپیما سازی و لوازم خانگی کمتر استفاده شده اسـت بنـابراین در ایـن سـمینار بـرای رسیدن به اتصالی مناسب که دارای خواص مکانیکی مطلـوب نیـز باشـد تـلاش شـده اسـت . یکـی از بهترین روشهای اتصالدهی دائمی دو ورق فولاد و آلومینیوم، روش جوشکاری مقاومتی نقطه ای می- باشد چون این دو فلز دارای ویژگیهای حرارتی و فیزیکی متفاوت از جمله نقطه ذوب و ضریب انتقـال حرارتی مختلف میباشند و این اختلافها زیاد میباشد. پیونددهی این دو آلیاژ دارای مشکلات فراوانی است که با بررسیهای انجام شده روش جوشکاری مقاومتی نقطهای با تکنیک سه لایه بهترین فرآینـد برای این نوع اتصال غیرهمجنس میباشد. جوشکاری مقاومتی نقطهای فرآیندی متـداول و نسـبتاً کـم هزینه در صنعت میباشد که میتوان با انجام این نوع اتصال در شرایط ایـده آل و مناسـب بـه خـواص مکانیکی مطلوب رسید. این نوع فرآیند پیچیدگی زیادی ندارد و اتصال حاصله به صورت دائمـی مـی-باشد و حتی برای تعمیر قطعات فرسوده نیز میتوان از این روش پیونددهی با کمترین هزینـه ممکـن، استفاده نمود. البته مشکلاتی نیز وجود دارد که از جمله می توان بـه اخـتلاف ضـریب انتقـال حـرارت آلومینیوم و فولاد اشاره نمود که این فرآیند را از حالت جوشکاری مقاومتی نقطهای دو فلـز همجـنس پیچیدهتر میسازد. حال به منظور استفاده از این نوع اتصالدهی در صنایع خوروسـازی، حمـل و نقـل هوایی و همچنین لوازم خانگی برای کـاهش وزن قطعـات تولیـدی و کـاهش آلـودگی محـیط زیسـت همچنین کاهش مشکلات خوردگی این سمینار به بررسی پارامترهای مؤثر در ایـن نـوع فرآینـد بـرای رسیدن به اتصالی با ویژگی های مطلوب مکانیکی میپردازد. امید است با متداول شدن این فرآینـد در صنایع فوق در ایران و دیگر کشورها از مشکلات آلودگی محیط زیسـت کاسـته شـده و عمـر قطعـات صنعتی از جمله لوازم خانگی به علت مشکلات خـوردگی افـزایش یابـد. اتصـال قابـل اطمینـان بـرای پیونددهی دو فلز غیر همجنس فولاد و آلومینیوم به روش جوشکاری مقاومتی نقطهای با تکنیـک سـه لایه در این فایل مورد تجزیه و تحلیل واقع شد.

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 12:49 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

دانلود نمونه سوالات درس اصول حسابداری 1 دانشگاه پیام نور تحت word دارای 0 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف دانلود نمونه سوالات درس اصول حسابداری 1 دانشگاه پیام نور تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود نمونه سوالات درس اصول حسابداری 1 دانشگاه پیام نور تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود نمونه سوالات درس اصول حسابداری 1 دانشگاه پیام نور تحت word :

 

 

توضیحات:

دانلود نمونه سوالات درس اصول حسابداری 1 دانشگاه پیام نور تحت word ، همراه با پاسخنامه

 

این پکیج شامل 11 دوره از آخرین آزمون های پایان ترم دانشگاه پیام نور مخصوص دانشجویان رشته های مدیریت، حسابداری، علوم اقتصادی، مهندسی صنایع، مهندسی راه اهن و بهره برداری می باشد.

 

 

این بسته شامل نمونه سوالات نیمسال های زیر می باشد:

نیمسال دوم 94-93 به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی

نیمسال اول 94-93 به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی

نیمسال دوم 93-92 به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی

نیمسال اول 93-92 به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی

نیمسال دوم 92-91 به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی

نیمسال اول 91-90 به همراه پاسخ نامه تستی ( آزمون به صورت تستی برگزار شده است)

نیمسال دوم 90-89 به همراه پاسخنامه تشریحی( آزمون به صورت تشریحی برگزار شده است)

نیمسال دوم 88-87 به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی

تابستان 89 به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی

تابستان 92 به همراه پاسخ نامه تستی و تشریحی

نیمسال دوم 91-90 به همراه پاسخ نامه تستی

تابستان 91 بدون پاسخ نامه

تابستان 90 بدون پاسخ نامه

 



 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 12:49 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق بررسی هادیهای برق (رساناها) تحت word دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق بررسی هادیهای برق (رساناها) تحت word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق بررسی هادیهای برق (رساناها) تحت word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق بررسی هادیهای برق (رساناها) تحت word :

دانلود تحقیق بررسی هادیهای برق (رساناها) تحت word در 20 صفحه ورد قابل ویرایش


هادیهای خطوط توزیع و انتقال:

بهترین فلزات از نظر هدایت الکتریکی نقره و طلای سفید می باشد که به علت گرانی و کمیابی نمی توان از آن استفاده نمود. بنابراین فلزاتی که بعنوان هادیهای شبکه بکار می روند عبارتند از : مس ‚ آلومینیوم وفولاد که ممکن است به تنهایی یا بصورت ترکیبی از دو یا چند فلز بکار روند

مانند: مس ‚ فولاد و آلومینیوم/ فولاد.

مس: COPPER

از معمولترین هادیهای خطوط است که قابلیت هدایت بسیار خوبی دارد و از نظر هدایت الکتریکی بعد از نقره به حساب می آید و هر چقدر ناخالصی آن بیشتر باشد قابلیت هدایت آن کمتر است و چون در طبیعت به وفور یافت می شود ارزان تر از نقره است. استقامت مکانیکی آن خوب و عوامل جوی بر آن تاثیر زیاد ی ندارد.

آلومینیوم:

آلومینیوم بیشتر در خطوط انتقال بخصوص با ولتاژ قوی بکار می رود. دارای 5/99درصد آلومینیوم و 5/. درصد فلزات دیگر می باشد. ضریب هدایت آلومینیوم از مس کمتر ولی قیمت آن ارزانتر و وزنش سبکتر است. استحکام مکانیکی آن از مس کمتر و تاثیر عوامل جوی و رطوبت بر آن به مراتب بیشتر از مس است و در هوای مرطوب زود اکسیده می شود.

الملک:

این فلز در آلمان به الداری معروف است آلیاژی از 3/98درصد آلومینیوم و بقیه آن منیزیم و سیلیسیوم می باشد. قابلیت هدایت آن 10درصد از آلومینیوم خالص کمتر ولی مقاومت مکانیکی آن خیلی زیادتر می باشد.

آلومینیوم ـ فولاد:

منظور هادی می باشد که در وسط یک مغز فولادی و اطراف آن رشته های آلومینیومی قرار دارند. مغز فولادی برای استحکام مکانیکی ورشته های آلومینیومی برای هدایت الکتریسیته می باشد.

مقاومت مخصوص این هادی دو برابر مس و مقاومت مکانیکی آن 80 درصد مس سخت است. ضمنا برای جلوگیری از زنگ زدگی و همچنین خوردگی بین سیمها فولادی و آلومینیومی از فولاد گالوانیزه استفاده می کنند.



فولاد:

فولاد دارای مقاومت مکانیکی زیاد و قابلیت هدایت کمی می باشد و با اسپانهای بلند به کار میرود. در شبکه به عنوان سیم گارد به کار می رود و سیمهای فولادی که در هوای آزاد بکار میروند بایستی گالوانیزه باشند تا زود زنگ نزنند.

دسته بندی هادیها:

هادیها به دو دسته تک رشته ای و چند رشته ای تقسیم می گردد. هادی تک رشته ای دارای یک دسته سیم و هادی چند رشته ای از یک گروه سیم که به هم تابیده شده مشتمل می باشد.

مقره های خطوط هوایی :

هادیهای خطوط هوایی باواسطه مقره ها بر روی کراس آرم قرار دارند.علت استفاده از مقره در خطوط عبارت است از:

1. عایق نمودن هادیها نسبت به کراس آرم و پایه و درنتیجه زمین.
2. عایق نمودن هادیها نسبت به یکدیگر و ایجاد فاصله ایمن بین فازها

مقره ها بایستی از تحمل یک مقاومت الکتریکی و مکانیکی خاصی برخوردار باشند تا بتوانند علاه بر نیروهای مختلف مکانیکی ( فشار ‚ کشش ‚ خمش ) که به آنها وارد می شود در مناسب ترین شرایط ( باران ‚ مه ‚ شبنم و آلودگی هوا ) فشار الکتریکی وارده مانند ولتاژ دائمی خط و ولتاژ ضربه ای ( رعد وبرق ‚ کلید زنی ) را نیز تحمل کنند. استقامت مکانیکی مقره ها بستگی به جنس و ضخامت عایق دارد. استقامت الکتریکی آن بستگی به جنس ‚ طول و شکل مقره دارد. دو ماده اصلی برای ساختن مقره های خطوط هوایی ‚ چینی و شیشه سخت می باشد.

مزایای مقره شیشه ای نسبت به چینی:

1. در مقابل لب پریدگی و قوس الکتریکی نسبت به چینی مقاوم تر است.
2. اگر بشکند به تکه های کوچکی شکسته شده وآن عیب را می توان از روی زمین مشاده کرد بنابراین تشخیص عیب در مقره های شیشه ای آسانتر از مقره های چینی است .
3. استقامت عایقی شیشه بیشتر از چینی و در حدود 120کیلو ولت بر میلی متر می باشد.
4. تحت فشار مقاوم تر از چینی بوده و در مقابل کشش استقامت معادل چینی را دارد.
5. تنها عیب مقره شیشه ای این است که در اثر ضربه لبه های آن کاملا خرد شده و در عین اینکه یک حسن در مقابل عیب یابی است ‚ عیب بزرگ آن این است که بطور فوق العاده از قدرت عایقی آن زنجیره و مقره کاسته می شود.

دمپر (موج گیر ):

یکنوع از خفه کننده های نوسان دمپر می باشد. از آنجا که هادیهای خطوط هوایی که در بالای زمین قرار دارند ودر اسپانهای بلند تحت تنش نسبتا بالایی به لرزش یا ارتعاش در می آیند بنابراین برای جلوگیری از ایجاد این نوع نوسانات یا لرزشها که موجب فرسودگی و خردگی در هادی در محل اتصال هادی به پایه های عبوری رخ می دهد از دمپر ( لرزشگیر ) استفاده میگردد.

کراس آرم یا کنسول و انواع آن :

کراس آرم ها جهت نگهداری مقره ها و هادیهای خط روی پایه ها نصب می گردد. طول آن به پارامترهای زیاد از قبیل ولتاژ خط ( فاصله بین فازها )‚ باد‚ برف و یخ بستگی دارد و معمولا نوع آن هم بستگی به شرایط وموقعیتهای گوناگونی که لازم باشد از نمونه خاص آن مورد بهره برداری قرار گیرد استفاده می شود.

کراس آرم صلیبی :

الف) کراس آرم چوبی :

از خیلی وقت پیش برای خطوط تلفن ‚ تلگراف و توزیع برق استفاده گردیده است وعموما از درخت صنوبر و کاج ساخته می گردد. ابعاد آن بطول 244سانتیمتر و ابعاد مقطع آن 5/11*9 سانتیمترمی باشد در کراس آرم صلیبی می توان از مقره سوزنی و یا مقره بشقابی به صورت آویز استفاده نمود و علاوه بر آن می توان به صورت ترکیبی از سوزنی و بشقابی را توأما بکار برد. مخصوصا در کراس آرم به طول 150سانتیمتر مقره سوزنی را در راس تیر و مقره های کناری را با مقره های سوزنی و یا مقره بشقابی استفاده نمود.کراس آرم چوبی را ابتدا روی پایه نصب و پس از بستن بازوها به آن و محل نصب بازوها به پایه را مشخص و سوراخ نمایید ضمنا می توان بجای بریس یکپارچه از دو تسمه به طول 70سانتیمتر و عرض 3 سانتیمترنیز استفاده نمود. انواع بریس یا بازو.

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ